About

Pazarın başına kuş kondu! Uçan kaçan, pazarlama dünyasında olup bitenler Pazardaki Kuş'tan sorulur. Yeni ürünler, kampanyalar, firmaların satış, pazarlama ve marka stratejileri kuşumuz tarafından acımasızca eleştirilir. Pazarlama alanındaki yenilikler ve çıkan haberlerle de siz sevenlerimizi buluşturuyoruz. Ticari kaygılarımız yoktur, tarafsız ve gözlemciyiz. Read more about me »

Advertising is the life of trade

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit Featured Work

Keep in touch

RSS Feed Twitter Facebook

Subscribe via email

İNTERNET REKLAM HARCAMALARI 721 MİLYON TL!

2 Nisan 2012 Pazartesi

Tüm dünyada dijital pazarlama endüstrisinin gelişmesi için kurulan ve halen 33 ülkede faaliyet gösteren IAB'nin (Interactive Advertisement Bureau) Türkiye merkezi IAB Türkiye, "2011 Dijital Reklam Yatırımlarını"nı açıkladı.





 2011 Dijital Reklam Harcamaları Raporu'na göre;


  • Display, arama raporu, mobil reklam, ilan sayfaları, e-posta, in game advertising gibi uygulamalardan oluşan internet reklam yatırımları toplamı; 721 milyon TL, 
  • Gösterim/tıklanma bazlı reklam, video, sponsorluk ve gelir paylaşımlı reklam yatırımlarından oluşan "Display Reklam Yatırımları"; 294 milyon TL, 
  • Ücretli sıralama, arama motoru görüntülü reklam ağından oluşan "Arama Motoru Reklam Yatırımları"; 339 milyon TL, 
  • Mobil gösterim ve mobil opt-in SMS/MMS'den oluşan "Mobil Reklam Yatırımları" 25 milyon TL, oldu. 
  • İlan sayfaları reklam yatırımları 58 milyon TL olurken, e-posta ve in game advertising reklam yatırımları toplamı 5 milyon TL


 olarak gerçekleşti.



Türkiye'nin, 25 milyon kullanıcı sayısı ile internet nüfusu açısından bölgesinde Rusya'dan sonra ikinci büyük ülke konumunda olduğunu vurgulayan Ahmet Pura, internet kullanıcılarının yüzde 56'sının erkek, yüzde 44'ünün kadın olduğuna, ayda ortalama 49:45 saatini internette geçirdiklerine dikkat çekerek internetin medya tüketim alışkanlıklarını değiştirdiğini belirtti. Örneğin 15-34 yaş aralığında, internetten televizyon izliyorum diyenlerin oranı toplamda yüzde 74, 41 iken, internetten radyo dinliyorum diyenlerin oranı yüzde 76, 21, gazete okuyorum diyenlerin oranın ise yüzde 69, 33 olduğunu belirtti.

  Boston Consulting Group'un yaptığı bir araştırmaya göre, 2010'da tek başına ABD'de internet ekonomisinin büyüklüğü 684 milyar dolara ulaşmış, GSMH'dan aldığı pay yüzde 4, 7'ye çıkmış. Bu araştırma internetin 2016'ya kadar dünyanın ilk 20 ülkesinde ortalama yüzde 10 büyüyeceğini, bu rakamın gelişmekte olan ülkelerde iki katına çıkacağını ortaya koyuyor. 



0 yorum:

Yorum Gönder